바로가기

본문 바로가기

찾기쉬운 생활법령 정보

통합검색박스
  • 크기

주메뉴


본문 영역

  • 주소복사

Consumer Dispute Resolution

Consumer Dispute Resolution 01, Consumer Dispute Resolution, easy to find, practical law, www.easylaw.go.kr

I purchases a product from an online shopping mall, but then wants to return the product and get their money back. However, the business operator refuses to accept the return. How could this problem be resolved?

In cases in which a business operator refuses to pay for damage redress. Consumers may receive  assistance for seeking damage redress from various organizations for customer dispute resolution.

Organizations For Customer Dispute Resolution. 1. Customer dispute resolution organizations part of local governments. 2. Korea National Council of Consumer Organization. 3. Korea Consumer Agency. Consumers Dispute Settlement Commission.

For customer consultation, please call 1372 Customer Consultation Center Tel: 1372, Homepage: www.ccn.go.kr

Resolution through the Courts, Trial of small claim cases, Application for order of payment, Application for civil reconciliation, Civil trial

For detailed legal information, please refer to  「Consumer Dispute Resolution」  in www.easylaw.go.kr.

상세히 보기
민원성 의견은 국민신문고 일반민원신청을 이용하시기 바랍니다.

기타 의견

  • 등록된 의견이 없습니다.

내용과 무관한글, 광고성 글, 상호 비방, 법적 책임을 동반할 수 있는 글은 참여자등의 보호를 위하여 임의 삭제됩니다.
  • 이 정보는 2019년 04월 15일 기준으로 작성된 것입니다.
  • 생활법령정보는 국민이 실생활에 필요한 법령을 쉽게 찾아보고 이해할 수 있도록 제공하고 있습니다.
  • 따라서 생활법령정보는 법적 효력을 갖는 유권해석(결정, 판단)의 근거가 되지 않고, 각종 신고, 불복 청구 등의 증거자료로서의 효력은 없습니다.
  • 구체적인 법령에 대한 질의는 담당기관이나 국민 신문고에 문의하시기 바랍니다.

하단 영역